فروش سرور اچ پی و فروش سرور S U P E R M I C R O و راه اندازی مرکز داده و مجازی سازی
سایت تخصصی راه اندازی سرور های مجازی ، کلاسترینگ و گرید
درباره سایت


مرکز فروش سرور های Supermicro و سرورهای HP
آخرین مطالب

 

 استاندارد TIA-942  مکان ، طراحی و سرویس  یک مرکز داده را تعریف و جزئیات رده های قابلیت اطمینان را مشخص کرده است . این استاندارد 4 رده مربوط به سطوح مختلف  دسترس پذیری زیرساخت امکانات مرکز داده را شامل می شود. عالی ترین tier  نه تنها ازدسترس پذیر ی بالایی برخوردار است ، بلکه منجر به هزینه های ساخت و ساز بالاتر نیز می شود.در همه موارد، tier های که دارای امتیاز بالاتر هستند نیازهای tier های سطح پایین را نیز شامل می شوند.

سطوح دسترس پذیری مرکز داده

اطلاعات بیشتر درمورد tier های  مختلف ، مقایسه  کیفیت و جنبه های دسترس پذیری مراکز داده را آسانتر می کند



ادامه مطلب ...

 

مرکز داده چیست ؟

 

 

تعریف مرکزداده با توجه به  942 TIA  یک ساختمان و یا قسمتی از یک ساختمان است که وظیفه اصلی آن در واقع جای دادن و نگهداری از اتاق کامپیوتر و تجهیزات وابسته به آن است .

اگرچه مراکزداده برای سال های طولانی، تعداد اندکی از شرکت های بزرگ را سرویس می دادند اما انقلاب IP وروند رو به افزایش جهانی شدن تجارت سبب شد تقاضاهای قابل توجهی بروی مراکز داده قرار داده شود.



ادامه مطلب ...

 

در سری مقالات قبل در مورد سه موضوع مهم توضیح داده شد، برای مروری کوتاه و یادآوری آنچه در گذشته گفته شد باید این موارد اشاره کنم:

 

چه کسانی نیاز به  سرور اختصاصی دارند و چرا؟

 

 

سرور اختصاصی برای کسانی که به کسب و کار اینترنتی فکر می‌کنند و به دنبال جذب و حفظ ترافیک بالایی هستند مورد نیاز است

شرکت‌ها به چه تعداد سرور نیاز دارند و چرا؟

هر شرکتی با اندازه متوسط, حداقل به سه و یا چهار سرور نیاز دارد

چه کسانی نیاز به اتاق سرور دارند و چرا؟

با توجه به اینکه هر شرکتی با اندازه متوسط حداقل به سه و یا چهار سرور نیاز دارد و جهت حفظ امنیت اطلاعات سرور‌ها و دور از دسترس بودن سرور‌ها از عوام، محل نگهداری این سرور‌ها باید در محیطی بسته و مهر و موم شده باشد معمولاً پیشنهاد می‌شود از رک استفاده کنیم، گذشته از اینکه شرکت‌های با اندازه بزرگ‌تر به تعداد سرور‌های بیشتری نیاز دارند اما همچنان استفاده از رک یکی از بهترین محل‌های نگهداری سرور است، اما همان‌طور که می‌دانیم رک‌ها از نظر استحکام چندان قابل اعتماد نیستند چون معمولاً تمام رک‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از اطراف محصور شده و جنس حصار‌ها ورق فلزی مستحکم و ضخیمی است اما علت بی‌اعتمادی به آنها این است که تمام رک‌ها از سمت جلو پوششی از جنس شیشه دارند و اگر روزی سرقتی اتفاق بیفتد درب شیشه‌ای شکننده است و به راحتی سرور‌های داخل رک قابل دسترس خواهند بود.



ادامه مطلب ...
صفحه قبل 1 صفحه بعد

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 30
بازدید ماه : 728
بازدید کل : 40043
تعداد مطالب : 136
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم